BloGÓRsfera w Radomiu, czyli pierwsze spotkanie blogerów górskich

Ania i Jarek Zaktaulizowany: 11 czerwca 2018 (Opublikowany: 15 lipca 2016)

Pewnego marcowego dnia otrzymaliśmy wiadomość o mniej więcej takiej treści: „Heloł :) prowadzę bloga ‚Ruda z wyboru’ i wymyśliłam sobie, że zrzeszę górskich blogerów (…) powoli zaczynam organizować spotkanie”, które ma się odbyć w Radomiu”. Góry w Radomiu? Zabrzmiało trochę absurdalnie, jednak dla chcącego nic trudnego – za sprawą Gosi, przynajmniej na chwilę udało się to osiągnąć. Blogórsfera, czyli zebranie blogerów z całej Polski piszących o górach, w jednym dniu nie mogło być zadaniem łatwym, ale realizacja była udana – było trochę zabawy i rozmów, trochę prelekcji, trochę wspinaczki. Dzięki temu spotkaniu poznaliśmy osoby, które do tej pory znaliśmy tylko z ekranów komputerowych.

Do blogórsfery od początku podchodziliśmy z entuzjazmem, ale im bliżej było zaplanowanej soboty, tym więcej pytań (nie mylić z wątpliwościami) się pojawiało. Celem inicjatywy było przede wszystkim poznanie się osób, które teoretycznie mają te same zainteresowania, ale czy nadają na tych samych falach? O tym mieliśmy się przekonać już wkrótce. Ostatecznie 9 lipca 2016 w Radomiu stawili się:

Pierwszy raz na ściance

Za naszą główną lokalizację Gosia wybrała Centrum Wspinaczkowe Grota, a więc swój plac treningowy, który dla wielu z nas stał się swoistą piaskownicą. Każdy miał możliwość spróbowania swoich sił na ściance, z czego ochoczo skorzystał również Jarek. Swego czasu wybierał się na podobny obiekt na Śląsku, jednak nigdy tam nie trafił :) – to miał być debiut pod okiem instruktora, który miał oddzwonić i umówić się na dokładny termin… jak będzie zainteresowany. Nie był :D.

Pierwszy raz w „escape roomie”

Po krótkiej chwili na ściance, gdzie w sumie zamieniliśmy tylko „cześć” z pozostałymi, przyszedł czas na małą integrację. Otóż w planie był podział uczestników na trzy grupy i zawitanie do Tkalni Zagadek, radomskiego escape rooma. W ten oto sposób zostaliśmy niejako zachęceni do zwiększenia komunikacji pomiędzy sobą, gdyż ciężko opuścić zamknięty pokój naszpikowany zagadkami w limitowanym czasie gry samodzielnie. Aby było ciekawiej wszelkie pary zostały rozdzielone.

Z wszystkich trzech grup jedynie naszej nie udało się rozwiązać zagadki :). Co prawda byliśmy blisko, ale zabrakło tego czegoś – może doświadczenia (dla wielu z nas to był „pierwszy raz”), może szczęścia? Co najważniejsze, 45 minut minęło jak z bicza strzelił i każdy bawił się przednio, więc tę małą porażkę szybko obróciliśmy w duży sukces.

Grań Tatr Wysokich

Kolejnym punktem spotkania była prelekcja Andrzeja Marcisza, który w 2015 roku zrealizował przejście Grani Tatry Wysokich, wchodząc na wszystkie nazwane turnie i przełęcze – i tym wydarzeniem podzielił się z Nami. Słuchanie tej opowieści, oglądanie zdjęć z wielu zakątków Tatr zrobiło na nas ogromne wrażenie i pomimo niewygód związanych z miejscówkami czas minął bardzo szybko. Było to wielce inspirujące!

Powiedz mi po co to piszesz…

Gosia zadbała, abyśmy podczas spotkania nie zmarnowali zbyt dużo czasu, za to wyciągnęli jak najwięcej dla siebie. Ostatnim oficjalnym punktem spotkania były warsztaty z personal brandingu prowadzone pod czujnym okiem trenera Magdy Jelonkiewicz-Bałdys ze Skills Factory. Magda w formie zabawy zachęcała nas do odpowiedzi na wiele istotnych pytań, uzewnętrznienia się przed… sobą i obcymi jeszcze osobami (co często jest łatwiejsze niż przed znajomymi). Forma prowadzenia zajęć miała ogromny wpływ na realizację kolejnych zadań. Nam osobiście to wszystko bardzo wiele dało!

After party… bez nas

Po oficjalnych punktach programu miały nastać te mniej oficjalne, które niestety my musieliśmy opuścić. Obowiązki pokrzyżowały delikatnie nasze plany, ale cieszyliśmy się tym, że zawitaliśmy do Radomia na te kilka godzin. Było przednio i mamy ogromną nadzieję, że pierwsze spotkanie nie było ostatnim.

Polak Potrafi!

Główne podziękowania trafiają do wszystkich tych, którzy wsparli inicjatywę na polakpotrafi.pl. Jesteście wielcy i bez Was tego wszystkiego w takiej formie by nie było!