Danielkowy Przegibek

Ania Zaktaulizowany: 18 lipca 2018 (Opublikowany: 30 sierpnia 2015)
Résumé: 30-08-2015 10.1 km 3h 20min GOT: 14 Ślad GPX

Podczas gdy Jarek z Jackiem wyciskali z siebie ostatnie poty, ja z Kasią pojechałam na Turystyczny Przegląd Piosenki Studenckiej – Danielkę, aby posłuchać muzyki i trochę pochodzić po górach.

Do Rajczy, w której miałyśmy noclegi, przyjechałyśmy w piątek po południu i po późnym obiedzie wybrałyśmy się do Doliny Danielki. Tego dnia na scenie pojawili się Kuba Blokesz, Robert Kasprzycki, Chwila Nieuwagi, Czerwony Tulipan, Elżbieta Adamiak oraz Byle Do Góry. Było tego sporo, toteż wróciłyśmy na nocleg bardzo późno.

Następnego dnia wstałyśmy, gdy chłopcy już dawno byli w drodze. Zgodnie z domowymi ustaleniami, miałyśmy odbyć obowiązkową wycieczkę, rozplanowaną przez Jarka. Po weryfikacji trasy z osobą bardziej zrównoważoną turystycznie :), wybrałyśmy inny cel przechadzki.

Samochodem podjechałyśmy do Rycerki Kolonii i po znalezieniu miejsca postojowego, ruszyłyśmy w trasę szlakiem zielonym. Droga trochę się nam dłużyła, a urozmaiceniem były telefony kontrolne Jarka :). W końcu dotarłyśmy do schroniska na Przegibku.

Wokół było tak spokojnie, że myślałyśmy nawet, że nikogo nie ma. Gdy podeszłyśmy bliżej, okazało się, że ludzi jest całkiem sporo. Chwilę odpoczęłyśmy i ruszyłyśmy w drogę powrotną.

Do wyboru miałyśmy tą samą trasę lub szlak, którego nie miałyśmy na mapie, a z porannych konsultacji telefonicznych z bazą wynikało, że powinien tam być (zresztą, gdy wyruszałyśmy rano, bacznie rozglądałyśmy się w poszukiwaniu tego wariantu i nawet widziałyśmy, gdzie on schodzi). Pierwszy etap nie sprawił problemów nawigacyjnych, ponieważ oznakowanie na Bendoszkę było wyraźne. Gdy zbliżałyśmy się do szczytu cieszyłyśmy się, że wybrałyśmy tą opcję – widoki były piękne.

Mała Fatra z Bendoszki

Niestety później było trochę gorzej. Zniszczone oznakowanie trochę nas zaniepokoiło. Z trudem znalazłyśmy ścieżkę, która miała nas doprowadzić do samochodu, a po przejściu paru kroków nawet zaczęłyśmy się zastanawiać, czy dobrze idziemy. Na szczęście udało się.

Po ogarnięciu się i posileniu, ruszyłyśmy do Ujsoł, by tym razem posłuchać Banana Boat, Tomka Lewandowskiego, Pawła Orkisza, Do Góry Dnem, Lubelskiej Federacji Bardów, i Było Nas Trzech.