Sudety Wschodnie

Zimowe Sudety i Śnieżnik (prawie) na skiturach

Rezerwacji noclegów, w znanej nam z letniego pobytu wsi Bielice, dokonaliśmy w grudniu, licząc, że w marcu będzie jeszcze śnieg :). Główny powód wyboru terminu to chęć uniknięcia „feriowiczów”, tak więc wcześniejsze daty odpadały, czego w sumie nie żałowaliśmy, gdyż warunki zimowe na szlakach były nijakie. Sami zaś, tak na wszelki wypadek, oprócz sprzętu zimowego zabraliśmy też ekwipunek do wiosennych wycieczek, coby zmniejszyć szansę pogodzie na pokrzyżowanie planów. Szczęśliwie dla nas, już pierwszego dnia pobytu spadło sporo śniegu, który utrzymał się przez cały tydzień.

Biegiem przez Borówkową, czyli Puchar Polski 2013 w Dogtrekkingu

IV Mistrzostwa Polski w Dogtrekkingu zawitały do Złotego Stoku, miejsca dobrze znanego dogtrekkerom. Co tym razem przygotowali organizatorzy dla psów i ich właścicieli? Łatwo nie było, ale najważniejsze to dobra zabawa i czas spędzony z czworonożnym towarzyszem!

Na Borówkową, miejsce konspiracyjnych spotkań

Borówkowa (cz. Borůvková – 900 m n.p.m.) – szczyt na którym stoi charakterystyczna 25 metrowa wieża widokowa o konstrukcji metalowej, oszalowana drewnem; szczyt, na którym dochodziło do konspiracyjnych spotkań – stała się punktem naszej kolejnej wyprawy. Po wczorajszym dniu, dziś miało być spokojniej, bez większych podejść, ale również ciekawie :) – głównie z powodu spodziewanych widoków z wieży na szczycie. Na wycieczkę wyruszyliśmy w składzie czteroosobowym, gdyż wraz ze mną i Anią, poszli moi rodzice.

Najwyższymi szczytami Gór Złotych

Drugiego dnia pobytu w Bielicach, po rozgrzewce, zdecydowaliśmy się na bardziej wymagającą trasę, zarówno pod względem odległości, jak i różnicy wzniesień do pokonania. Tym razem postanowiliśmy zdobyć najwyższe szczyty Gór Złotych:

• Postawną (1117 m n.p.m.), będącą najwyższym szczytem leżącym w granicach Polski,
  • Smrk (1125 m n.p.m.), który w rzeczywistości jest najwyższym szczytem tego pasma,
  • Kowadło (cz. Kovadlina – 989 m n.p.m), czyli najwyższy szczyt pasma w granicach Polski, przez który przebiega znakowany szlak turystyczny. Tym samym, szczyt ten zalicza się do Korony Gór Polski.

Zdobywamy Rudawiec

Tegoroczne wakacje spędziliśmy w Bielicach (ukłony w stronę moich Rodziców :)), niewielkiej wsi w Sudetach Wschodnich. Przyjazd zaplanowaliśmy z samego rana, tak aby w pierwszy dzień móc wyruszyć na wycieczkę. Droga z Katowic do celu zajęła nam niecałe trzy godziny i ok. 10:00 byliśmy na miejscu. Po „rzuceniu” bagaży w kąt – dzięki uprzejmości właścicieli, którzy znaleźli na nie miejsce (nocowaliśmy w Chacie Cyborga, gdzie doba trwa od 15:00 do 11:00, więc nasze pokoje były jeszcze zajęte), mogliśmy wyruszyć na wycieczkę i zrealizować pierwszy z wielu naszych celów – Rudawiec (cz. Polská hora – 1112 m n.p.m.) .