Skalnik w wietrzną pogodę

Jarek Zaktaulizowany: 1 czerwca 2018 (Opublikowany: 1 września 2013)
Résumé: 01-09-2013 8.3 km 2h 00min GOT: 9 Ślad GPX

Następnego dnia po dogtrekkingowych zmaganiach, korzystając zarówno z okazji przebywania blisko odległych nam na co dzień gór, jak i dobrej pogody, wybraliśmy się w Rudawy Janowickie. Celem tej krótkiej z założenia wycieczki był Skalnik (945 m n.p.m.), będący najwyższym szczytem pasma, zaliczający się do między innymi do Korony Gór Polski.

Wysiłek poprzedniego dnia dał mi trochę w kość, jednak nie na tyle, aby zrezygnować z realizacji zaplanowanej wycieczki. Zdecydowaliśmy się na krótszy wariant trasy, zostawiając samochód na parkingu na Przełęczy pod Średnicą, skąd szlakiem czerwonym, będącym częścią Głównego Szlaku Sudeckiego, udaliśmy się pod szczyt.

Przebieg wybranej drogi niestety nie jest zachwycający. Na całej trasie nie ma prawie żadnych widoków, maszeruje się wśród drzew. Dodatkowym minusem jest asfalt, stanowiący większą część nawierzchni. Urozmaicenie stanowią oznaczone, przydrożne kamienie, przyciągające uwagę.

Szlakiem czerwonym dotarliśmy do krzyżówki szlaków, skąd niebieska farba wyprowadziła nas na oznaczony szczyt Skalnika. Po sesji zdjęciowej wróciliśmy na rozdroże szlaków, na krótki odpoczynek. Niestety krótszy, niż planowaliśmy, gdyż pogoda postanowiła uprzykrzyć nam ten czas. Zaczęło niemiłosiernie wiać i zrobiło się bardzo chłodno. Po szybkiej herbacie zeszliśmy na parking i pożegnaliśmy Sudety.

Przełęcz pod Średnicą – Skalnik czerwony
niebieski
1 godz. 10 min 6 / 3
Skalnik – Przełęcz pod Średnicą niebieski
czerwony
0 godz. 50 min 3 / 6
Rzeczywisty czas przejścia 2 godz. 00 min 9 / 9

Do Kowar najlepiej dostać się zjeżdżając z autostrady A4 na Jelenią Górę. Po minięciu Bolkowa nalezy wjechać na obwodnicę Jeleniej Góry, drogę E367, prowadzącą do Kowar. Na skrzyżowaniu z drogą 366, prowadzącą do Szklarskiej Poręby, skręcić w lewo, w stronę miejscowości Karpniki.

Dziki parking umiejscowiony jest po lewej stronie drogi, przy szlaku czerwonym.