Z przełęczy Kocierskiej na Górę Żar

Zima w tym roku nie rozpieszcza – ani turystów, ani narciarzy. Jednym z moich tegorocznych planów było zdobycie srebrnego stopnia Zimowej Odznaki Górskiej PTTK, jednak aby tego dokonać, należy odbyć wycieczki piesze w rakietach. W tym roku rakiet nie ubrałem ani razu i nic nie zapowiada zmiany, gdyż zimę mamy prawdziwie wiosenną.

W ciepły, lutowy dzień, udaliśmy się na wiosenną wycieczkę, kontynuując marsz Małym Szlakiem Beskidzkim. Ze względów logistycznych ten kawałek postanowiliśmy przejść w kierunku odwrotnym od dotychczasowego, czyli z Przełęczy Kocierskiej (718 m n.p.m.) szliśmy w stronę Góry Żar (761 m n.p.m.).

Mały Szlak Beskidzki
Za nami 25.1 km
Przed nami 111.9 km

Wycieczka z zamiaru nie miała być długa. Nie do końca wiedzieliśmy, na co się przygotować – czy będzie śnieg, czy raczej go nie zobaczymy. Jak się okazało, biały puch był, ale tylko i wyłącznie na narciarskiej trasie na Górze Żar, co było dość ciekawym widokiem :).

W stronę zbiornika wodnego szliśmy spokojnym tempem, ciesząc oczy otaczającą nas przyrodą. Na miejscu odpoczęliśmy, porobiliśmy zdjęcia i zaczęliśmy szykować się do drogi powrotnej… Niestety, wypadki rodzinne spowodowały, że ten fragment wycieczki przebiegł zdecydowanie inaczej – Ania zjechała kolejką, ja natomiast dość szybkim tempem udałem się po samochód.

Przełęcz Kocierska – Cisowa Przełęcz czerwony 1 godz. 05 min 7 / 6
3 godz. 50 min
1 godz. 05 min
23 / 23

• Truś R.: “Beskid Mały. Przewodnik”. Oficyna Wydawnicza "Rewasz", Pruszków 2008
  • Praca zbiorowa. "Beskid Śląski i Mały. Dookoła Polski". Pascal, 2000

• "Beskid Śląski". Wydanie VI. Skala 1:50 000, Wydawnictwo Kartograficzne Compass, Kraków 2009
X

Podoba Ci się nasz blog? Dołącz do nas na Facebooku!