Góra Żar z przełęczy Kocierskiej

Jarek Zaktaulizowany: 2 kwietnia 2018 (Opublikowany: 8 lutego 2014)
Résumé: 08-02-2014 17.5 km 4h 55min GOT: 23 Ślad GPX

Zima w tym roku nie rozpieszcza – ani turystów, ani narciarzy. W ciepły, lutowy dzień, udaliśmy się na wiosenną wycieczkę, kontynuując marsz Małym Szlakiem Beskidzkim. Ze względów logistycznych ten kawałek postanowiliśmy przejść w kierunku odwrotnym od dotychczasowego, czyli przed nami była Góra Żar z przełęczy Kocierskiej.

Mały Szlak Beskidzki
Za nami 25.1 km
Przed nami 111.9 km

Wycieczka z zamiaru nie miała być długa. Nie do końca wiedzieliśmy, na co się przygotować – czy będzie śnieg, czy raczej go nie zobaczymy. Jak się okazało, biały puch był, ale tylko i wyłącznie na narciarskiej trasie na Górze Żar (761 m n.p.m.), co było dość ciekawym widokiem :).

W stronę zbiornika wodnego szliśmy spokojnym tempem, ciesząc oczy otaczającą nas przyrodą. Na miejscu odpoczęliśmy, porobiliśmy zdjęcia i zaczęliśmy szykować się do drogi powrotnej… Niestety, wypadki rodzinne spowodowały, że ten fragment wycieczki przebiegł zdecydowanie inaczej. Ania zjechała kolejką, ja natomiast dość szybkim tempem udałem się po samochód.

Przełęcz Kocierska – Cisowa Przełęcz czerwony 1 godz. 05 min 7 / 6
3 godz. 50 min
1 godz. 05 min
23 / 23

• Truś R.: “Beskid Mały. Przewodnik”. Oficyna Wydawnicza "Rewasz", Pruszków 2008
  • Praca zbiorowa. "Beskid Śląski i Mały. Dookoła Polski". Pascal, 2000

• "Beskid Śląski". Wydanie VI. Skala 1:50 000, Wydawnictwo Kartograficzne Compass, Kraków 2009